fredag 4 juni 2010

Järnkaminers borg, Stadion!

Så har jag då varit ute och gått genom ett vackert och livligt Stockholm. Jag har varit och hämtat min nummerlapp 9858 och också lyckats få en bättre startgrupp. Jag har ätit pasta och druckit, vilket jag fortsätter kvällen och natten med. Räknar väl att få behålla min förändrade dygnsrytm ett tag.

I kväll kl 19.15 i SVT Stockholm sänds en kortare intevju utanför hotellet. I morgon kl 10.38 i direktsänding i Nyhetsmorgon TV4, intervjuas jag från starten i ca 4 min. Måste dock ha enhjulingen med mig, men TV4 har lovat att ta hand om den och skicka den i taxi till hotellet, så jag kan montera ner den för hemresan på flyget på söndag.

Jag har ännu inte bestämt hur jag ska göra i morgon, kuta 21 km på 1.55 sedan baklänges resten eller bara ta 10 km baklänges. Får se hur jag känner mig då jag kommer till halva!

I kväll vill jag speciellt hälsa till Ronny som alltid följer mig i vått och torrt, Lennart i Färjestaden, Andreas på Pressbyrån i Höör, Helena med familj samt alla nya vänner jag fått. Jochen från Kaiserslauten som jag träffade både i går och i dag, samt Leif som hade som mål att cykla genom samtliga svenska städer, alla vandrarhemsvärdar och speciellt de två bröderna i Stavsjö, som berättar så fantastiska historier på människor som passerat förbi där, hotellföreståndare, massörer och sist men inte minst min familj som följer mig via telefon och sms. Fast mina två söner, glömmer oftast bort att jag är ute på utmaningar men visst anser de dem onormala för alla andra men inte för mig. De verkar heller aldrig oroliga eller tveksamma om utgången. Det är värre för min fru, som får gå och vänta tills hon får ett sms med ett enda ord "FRAMME"! Det skriver jag direkt och sedan så har vi ju mer kontakt förstås.

Ja bilden är på Stadion förstås, Järnkaminernas borg "Djurgårdens"! I nästa inlägg ska jag visa er en staty från Järntorget här i Gamla Stan, eller rättare bara två huvuden, det ena klokt och med en förmåga att skriva visor och sjunga dem, en riktigt stor poet. Den andra skriver då sin andra vers på "Flickan i Havanna"! (skrattar)!

Nä nu ska jag gå och dricka coca cola och titta på SVT Stockholm, m a o "mig själv" (skrattar igen)!

4 kommentarer:

  1. Myrthel Nielsen4 juni 2010 kl. 21:01

    Lycka Till med Stockholm Marathon. Jag ska kolla dig på TV:n i morgon.
    Det finns inte många som du, nej du är UNIK!
    Myrthel från Vh Strömsnäsbruk

    SvaraRadera
  2. Härligt Roland att du kom fram och verkar må bra!
    Bara sista imorgon också. Jag håller tummarna så springer du.

    Funbeat Hasse

    SvaraRadera
  3. Heja,heja,heja!!!Forza Forza Roland Fors och Inter...
    Nu ska vi strax titta på dig på TV.
    Familjen McGuire

    SvaraRadera
  4. Ps, eftersom vårt mail igår inte gick fram så kommer här en repris; Du finns i våra hjärtan, i våra bordsböner. Vi håller både tummar och tår idag för att det ska gå bra. Och vi längtar efter dig. Men snart är det måndag och då ses vi som vanligt! Tusen kramar Roberto, Cecilia, Maria och Sniper

    SvaraRadera