fredag 4 juni 2010

12. 00 är vid Slussen!

Som vanligt jobbigt med alla dess förorter Norsborg, Alby, Fittja, Skärholmen osv men till slut Liljeholmen, Liljeholmsbron, Hornsgatan och Slussen. Där stannade jag och tog en bild genom hjulet över Gamla Stan! Glädjen är enorm! Tv4 Stockholm tog emot och Nyhetsmorgon i TV4 ska snart ringa för att de vill ha mig med direkt i morgonstudien i morgon lördag. Lite nervöst för jag kan ju kläcka ur mig vad som helst och mig spelar det i och för sig ingen roll men familjen. Så jag ska skärpa mig, jag lovar!

En ny extrem utmaning Höör -Stockholm, 70 mil på 7 dagar på enhjuling läggs till min samling. En samling som är min hobby, precis liksom andra samlar frimärken, går på loppis osv.

I dag har jag försökt tänka lite klokt, är kanske inte så vanligt men 8 - 10 timmar utan markkontakt för fötterna har påverkat mitt balanssinne lite och kanske gör jag så att jag springer de första 31 km på maran i morgon som vanligt och bara avslutar sista milen med baklängesspring. Jag tänker lite på det gamla ordspråket "DEN SOM GAPAR ÖVER MYCKET MISTER OFTA HELA STYCKET".

Jag är stolt över att ha klarat min utmaning 70 mil på ett hjul på 7 dagar men kanske lite stoltare ändå, att jag kan göra ev ändringar i mina planer. Det är inte vanligt för mig för jag brukar löpa linan ut men visst är det väl rätt tänkt och nog kan jag väl ge hela projektet VG i så fall? 21 km fram och 21 kn baklänges är MVG!

Stockholm i mitt hjärta, nu glömmer jag all tidigare smärta! Jag är FRAMMEEEEEEEEEEE vid Archipelagos hostel på Stora Nygatan och hos Helene, som så snällt låter mig bo här kostnadsfritt med bra service. Tack Helena!

4 kommentarer: